.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سیاست داخلی و خارجی در دست شمالی ها
جدا از بحث هائی که درخصوص حوزه اختیارات وزرای کشور و خارجه در کشور وجود دارد و در جای خود نیز قابل تامل است ولی حال آنچه که به لحاظ شکلی مشخص شده است برای اولین بار در تاریخ ایران زمین اجرای سیاست خارجی و سیاست داخلی در دستان مردان شمالی قرار گرفته است...

جدا از بحث هائی که درخصوص حوزه اختیارات وزرای کشور و خارجه در کشور وجود دارد و در جای خود نیز قابل تامل است ولی حال آنچه که به لحاظ شکلی مشخص شده است برای اولین بار در تاریخ ایران زمین اجرای سیاست خارجی و سیاست داخلی در دستان مردان شمالی قرار گرفته است.

علی کردان بعنوان رئیس شورای امنیت بر چگونگی اجرای سیاستهای اقتصادی و سیاسی ملی در حوزه داخلی نظارت می کند(بخصوص که پی گیری مصوبات استانی از جمله شعارهای وی بوده است) و منوچهر متکی بعنوان یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی بر چگونگی اجرای مصوبات این نهاد در حوزه خارجی نظارت می کند.

این مسئله فرصت بسیار بسیار مغتنمی برای استانهای شمالی بوجود آورده است تا از این ظرفیت برای پیشبرد طرحهای توسعه ای خود بهره ببرند.

درمورد استانهای کشور همیشه یک تعبیر عامیانه را بکار می برم و آن این است که استانهای کشور به دو دسته تقسیم می شوند ١- استانهای عقاب مرغ نشان و٢- استانهای مرغی عقاب نشان. این را از یک داستان قدیمی گرفته ام که یک عقاب که در میان مرغ ها بدنیا آمد همیشه فکر میکرد مرغ است و عاقبت با همان فکر مُرد یا بلعکس.

ولی استانهای شمالی که به تعبیر من استانهای عقابی هستند در مرحله کنونی مهمترین مرحله تاریخی خود را میگذرانند و باید از فرصت حضور نیروهای استانی در مدیریت عالی کشور بهترین بهره‌ها را بگیرند.

بنظرم مهمترین زمینه ای که می تواند از همزمانی حضور دو وزیر داخلی و خارجی در کابینه برای استانهای ما قابل بهره مندی باشد پی گیری و استفاده و پیشبرد دیپلماسی استانی است :

١- اگر بپذیریم که کشور در مرحله ای قرار دارد که بطور ناجوانمردانه مورد هدف تحریم های بین المللی قرار گرفته و با توجه به حضور ناوگان آمریکائی درخلیج فارس و توافق قدرتهای بزرگ برای اجرای مرحله جدید تحریمها حلقه محاصره ایران تکمیل خواهد شد از این رو همسایگان شمالی ایران در کنار استانهای شمالی بهترین منفذ ایران برای توسعه روابط بشمار و خروج از فشارهای مصنوعی بشمار می روند.

٢- مهمترین حلقه ارتباط کاری وزارت کشور و خارجه را می توان در گسترش دیپلماسی استانی و استفاده از ظرفیتهای استانهای شمالی در روابط خارجی جستجو کرد. بهمین خاطر بجای توجه استانهای شمالی به کشورهائی آفریقائی مثل اوگاندا و... که مطلوبیت اقتصادی روابط با آنها بسیار کمتر از توسعه روابط استانی با همسایگان شمالی است ضروری است توجه علمی و دقیق و عملیاتی به اجرا کردن طرحهای توسعه ای با کشورهای همسایه شمالی جلب شود.

٣-کارشناسان و مدیران استانی در شمال می توانند با تشکیل گروههای کاری زمینه های همکاری را جستجو کرده و آن را به عنوان طرحهای قابل اجرا به وزارت کشور و خارجه ارسال کنند

پی گیری این دیپلماسی ضمن هوشمند و استراتژیک کردن مدیریت عالی استانی می تواند با بین المللی کردن و استاندارد شدن تولیدات استانی و ارتباط استان با بازارهای بین المللی در جذب سرمایه گذاریهای خارجی و در نهایت توسعه ملی کشور یاری رسان باشد.

رضا میاندره


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احسان جوان 17 مرداد 1387
با سلام

شما ساروی ها خیلی زرنگ هستید میخواهید پیش بیفتید تا پس نیفتید!!!
میدونید چرا؟ چونکه یکی از وزرا تنکابنی هست وبه زودی حال شما سارویها را
میگیرد. ودر تشکیل استان جدید به مرکزیت تنکابن کمکمان خواهد کرد
وشاید هم استان مازندران منحل شود واستان جدیدی به مرکزیت تنکابن
تشکیل شود . چه شود آن روز!!!
در ضمن در خرید لباس مشکی هم تسریع کنید چونکه ممکن هست نایاب شود
با تشکر از سایت متحجر وحسود شمال نیوز
نا شناس 18 مرداد 1387
تا وقتی که فرهنگ مردم و وزرا و سایت هایی مثل شما اونقدر پایینه که فکر میکنید وزرا به جای رسیدن به امور مملکت باید فک و فامیل و همشهری های خودشونو به نون و نوا برسونن اوضاع مملکت از این بهتر نمیشه!!!
نا شناس 18 مرداد 1387
همه جاي ايران سراي من است .تنكابن عزيزماست .افتخار ايران است .فرقي نمي كند مركز استان باشديا نباشد. ارزش تنكابن به اين چيزها نيست ان شاالله همه بايد براي اباداني ايرانمان بكوشيم اين حرفهاي غير عقلايي نزنيم كردستان لنا. لرستان لنا . اصفهان وتبريز لنا . شمال وجنوب وشرق وغرب ايران لنا .بايد ازانها محافظت كنيم . اكبري نودهي از نكا
م.ر 19 مرداد 1387
بیخود به اینطرف و اونطرف نزنید
بزرگترین دشمن شمالیها همون شمالیها هستند
نا شناس 22 مرداد 1387
قابل توجه اهالی حسود مرکز و شرق مازندران ؛ آقای حسینی وزیر اقتصاد تنکابنی ، آقایان شیخ الاسلام رئیس دفتر رئیس جمهور و ایوبی معاون وزیر کشور هم از غرب مازندران هستند .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.